‘‘Kuruma Yapılan Şikayet ve İhbarlarda Sıkça Rastlanan Usule Aykırılıklar’’ Konulu Çarşamba Semineri Düzenlendi

‘‘Kuruma Yapılan Şikayet ve İhbarlarda Sıkça Rastlanan Usule Aykırılıklar’’ Konulu Çarşamba Semineri Düzenlendi

Kuruma Yapılan Şikayet ve İhbarlarda Sıkça Rastlanan Usule Aykırılıklar konulu Çarşamba Semineri çevrimiçi olarak gerçekleştirildi.

Kurumumuz Uzman Yardımcılarından İmge ÖZER, konuşmacı olarak katıldığı Seminerde; Kişisel Verileri Koruma Kurumu’na yapılan ihbar ve şikayetlerin inceleme aşamasına geçilmeden önce yapılan ön değerlendirmede, hangi hususlara dikkat edildiği konusunda bilgiler paylaştı.

Kuruma doğrudan talep iletme yöntemlerinin temel olarak üç başlıkta ele alınabileceğini söyleyen ÖZER, söz konusu yöntemleri:

  • Yazılı olarak iletilen dilekçeler (elden veya KEP ile)
  • Şikayet / İhbar Modülü üzerinden iletilen dilekçeler
  • CİMER aracılığıyla iletilen dilekçeler

şeklinde sıraladı.

Diğer yandan ÖZER, yazılı veya çevrimiçi yöntemlerle yapılan şikayetlerde herhangi bir ayrım yapılmaksızın, bu şikayetlerin 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanuna uygun olması gerektiğinin altını çizdi. ÖZER ayrıca, Kuruma yapılan şikayetlerin usul açısından Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve mevzuatına uygun olmasının önemine dikkat çekti.

‘‘Kuruma Yapılan Şikayet ve İhbarlarda Sıkça Rastlanan Usule Aykırılıklar’’ konulu Çarşamba Semineri’ni izlemek için tıklayınız...