İnceleme Dairesi Başkanlığı
İnceleme Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
- a) Veri sorumlusuna başvuru ve Kurula yapılan şikâyete ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
- b) Kurula yapılan şikâyetlerle ilgili ön inceleme ve esas incelemeleri yapmak.
- c) Şikâyet üzerine veya resen incelemeyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
- ç) Şikâyet başvuru ve takip sistemiyle ilgili iş ve işlemleri Veri Güvenliği ve Bilgi Sistemleri Dairesi Başkanlığıyla birlikte yürütmek.
- d) Kurul tarafından verilen kararları yerine getirmeyenler hakkındaki iş ve işlemleri yürütmek.
- e) Başkan tarafından gündeme alınması uygun görülen konuları içeren Kurul toplantı gündemini hazırlamak, gündemi ve gündemdeki konulara ilişkin takrirleri Kurul üyelerine dağıtmak.
- f) Talep edilmesi halinde Kurul toplantılarının kaydını tutmak ve muhafaza etmek.
- g) Kurul tarafından alınan kararları imzaya açmak, imzaların tamamlanmasını müteakip kararları ilgili birimlere göndermek.
- ğ) Kurul tarafından talep edilen kişilerin toplantıya katılımlarını temin etmek.
- h) Kurul toplantılarında alınan kararları tutanağa geçirmek, tutanak ve varsa eklerinin her sayfasını toplantıya katılan üyelere imzalatmak.
- ı) Kurula ait yazışmaları yapmak, karar ve yazışmalara ilişkin arşiv oluşturmak ve bunları muhafaza etmek.
- i) Kurumun internet sitesinde yayımlanması istenen Kurul kararlarının yayımlanmasını sağlamak.
- j) Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.